Jean Pierre Maes belga gyógytornász által kifejlesztett neurológiai fejlesztési eljárás. Mélységében végzi a mozgás analízist személyre szabottan, a fejlődésneurológiai mozgászavarok valódi hátterét vizsgálja. Játékosan, különböző helyzetekben, funkciókban folyamatos figyelem fenntartás mellett vezeti és tanítja a gyerekeket a specifikus szenzoros és motoros komponensekre, amelyek által a legjobban lehet kihasználni a gyerek adott képességét és kapacitását a további fejlődésre. Jean Pierre jelenleg Angliában él és dolgozik, 25 éve Bobath instruktor. Az általa kifejlesztett módszer a neurológiai fejlesztési eljárások között jelenleg a legfejlettebb és a leghatékonyabb, hiszen a Bobath módszeren alapul és onnan fejlődött tovább. ( maes terápia)
A fejlődésneurológiai mozgászavaroknál játékosan és kreatívan tudjuk szélesíteni a gyerekek megoldókészletét (repertoár) úgy, hogy közben nem erősítjük és fokozzuk a helytelen mozgásmintát, hanem a gyereket visszavisszük egy olyan funkcionális szintre, ahol nagyobb biztonsággal mozog, kikerüljük a kényszertartást és a kényszermozgást, így új alapokra tudjuk helyezni a mozgásfejlődést. Minél hamarabb kezdjük el, természetesen annál hatékonyabb, hiszen a terápiás ablak az életkor előrehaladtával szűkül, ezért látunk például fiatal felnőtt, vagy kamasz CP-s gyermeket, aki kisebb korában még kúszott-mászott, felnőtt korában pedig más csak kerekesszékkel tud közlekedni, mert az egyén megoldókészlete különböző mozgásokra minimális.
A MAES terápia során nem alkalmazunk semmilyen „kényszerítő” eszközt, kizárólag kreatívan, rávezetéssel oldjuk meg a feladatot. A folyamatos, ismétlő (repetitív) mozgások alkalmazása helytelen, ezért nem is alkalmazzuk, mivel az idegrendszer fejlődéséhez, a mozgatópályák kialakulásához, a megoldókészlet bővüléséhez egy folyamatosan változó helyzet szükséges. A mozgásterápia játékosan épül fel folyamatosan változó testhelyzetben és környezetben, folyamatosan változó megoldással. Így az agy nem tud előre „tervezni”, tehát nem tudja a megszokott mozgásmintát alkalmazni, amely új mozgatópálya kialakulásához vezethet, ami a legfontosabb cél.
Hetente 1-2 foglalkozás javasolt, szorosan a szülővel együtt történik a folyamat megtanulása, hiszen a szülő folytatja otthon a megkezdett terápiát.